Recenze fotoknihy od Saal Digital

20.11.2019

Položte si otázku: "Kolik peněz chci do knihy investovat a jakou kvalitu očekávám?"  Je to důležité, protože tu máme fotoknihy, které koupíte při 130 stranách za 1 200 Kč ,ale také za 5 500 Kč. Rozdíly jsou ve zpracování a celkové kvalitě. 

  Před nějakým časem jsem narazil na nabídku, kde společnost Saal-Digital žádala o otestování jejich fotoknihy, výměnou za slevový kupón. Rozhodl jsem se nabídky využít a fotoknihu zpracovat a otestovat.

  Ještě něco málo o firmě Saal-Digital. Je to Německá firma která tu není krátkou dobu, ale v ČR začala působit teprve od roku 2017. Patří k velkým hráčům v Evropě něco jako u nás CEWE které koupilo Fotolab nebo FotoStar.    Specializují se na kvalitnější a dražší produkty ze kterých může být třeba tato fotokniha kterou jsem zpracoval do formátu 21x28cm. Webové stránky a celková komunikace s touto firmou je v češtině a odpovědi se vám dostane do 1 - 2 dnů. Cena dopravy k nám do ČR je také lidová :-)

  A teď už k samotné recenzi. 

  Pro sestavení budete potřebovat program SaalDesigner, který stáhnete na oficiálním webu www.saal-digital.cz . Program je velmi jednoduchý na ovládání a provede vás od sestavení, až po platbu. V sekci kde vybíráte materiál a vzhled, jsem zvolil lesklou vazbu s vatováním, což je změkčení desek zvenčí knihy. Dále matný fotopapír, který je levnější než ten lesklý, ale odolnější vůči otiskům prstů a v porovnání se mi osobně líbí víc. 

  V programu pak postupujete po jednotlivých stranách, které si upravujete dle vlastního stylu. Doporučuji ale nepospíchat s vytvořením objednávky protože je možné, že při detailním prozkoumání zjistíte jak se dají dělat úpravy o kterých jste ani netušili.

  Jako negativum vnímám malé chyby programu, ve kterých mi přestal odpovídat a musel jsem ho po dlouhém čekání ukončit a znovu zapnout. Díky tomu jsem přišel o rozpracovaný projekt a proto doporučuji ho průběžně ukládat! Maximální počet listů je 130 což mě tedy trochu omezilo v sestavování ale i tak je to slušná tloušťka celého výtisku. Po poskládání pokračujete k objednávce, kde mi program pravidelně přestal odpovídat, ale bude to dáno možná velkou velikostí projektu a množstvím fotek. Proto před kliknutím na tlačítko objednat doporučuji uložení.

KLIKNĚTE PRO ZVĚTŠENÍ

  Jak je to s cenou? Saal Digital má momentálně slevovou akci a knihu při 130 stranách lze objednat za 2850 Kč z původních 3110 Kč. Cena je podobná jako třeba Cewe. 

  Po rozbalení balíku, jsem velmi překvapen kvalitou celkového zpracování. Na první pohled na mě kniha působí luxusním dojmem. Když se podíváme na vnitřní strany tak jde vidět parádní kvalita tisku. Podání barev je naprosto věrné, odstíny se neslévají ani nekostičkují. Sesazení listů a ořez perfektně sedí. Další zásadní věcí je pohled na jednotlivé listy. Ať knihu otevřete na jakékoliv straně tak ten spoj uprostřed, kde většinou už v mezeře není nic vidět, chybí. Po zhodnocení celkového zpracování a kvality tisku mohu s klidem říct, že částka je plně odpovídající a jistě v budoucnu využiji další služby.

KLIKNĚTE PRO ZVĚTŠENÍ 

KLIKNĚTE PRO ZVĚTŠENÍ 

Celkově hodnotím 4,5 z 5 a ten půl bod dávám dolů jen za občasnou chybu programu.